9 Ocak 2012 Pazartesi

Kpss Nasıl Çalışılır ?

Kpss 2012
Üniversite mezunlarının sayısının artmasına paralel olarak KPSS’nin de zorluk derececi artmaktadır. KPSS’nin zor bir sınav olması, alımların azalması KPSS’ye ciddi, planlı bir hazırlık gerektirmektedir. Bu  yazımda bilgisayar oyunları, facebook, internet, sosyal çevre gibi uyarıcılara rağmen nasıl hazırlandığımı anlatmaya çalışacağım. Sizlere de faydalı olması temennilerimle.
 
KPSS çalışmaya başlarken öncelikle fedakârlıklarda bulunmamız gerektiğini hatırlatırım. Daha az internet kullanacak, eğlenecek gezeceğiz. Saydıklarımızdan feragat etmek zorundayız. Çünkü farkında olmadan enerjimizin ve vaktimizin büyük bir bölümünü bu saydıklarıma sarf edebiliyoruz. Bunlardan uzak kalmanın bir yolu ise ders çalıştığımız ortamı mümkün olduğunca dış dünyadan yalıtmakla mümkün. Ders çalıştığımız ortam sade ve teknolojik cihazlardan arınmış olmalı. Bir 5 dakika facebooka gireyim diye bilgisayarın başına oturan 1 saatten evvel bilgisayarın başından kalkamıyor. Bu ise her gün hedefimizden bizi 1 saat alı koymuş oluyor. Sınav günü geldiğinde bir saatler birikiyor ve hayallerimizi toplamları kadar erteleyebiliyor.
Yukarıdaki paragrafta saydıklarımı ev ortamında gerçekleştirmek pek mümkün olmuyor. Bu nedenle kendimize ders çalışabileceğimiz uygun ortamlar bulmamız gerekiyor. Bunlardan biri kütüphane diğer ise size bu imkânları sağlayacak bir kurs merkezi olabilir. 
 
Ders çalışmak için dikkatimizi dağıtan her türlü uyarıcıdan uzak bir ortam bulduk fakat işimiz bunlarla sınırlı değil. Bir yıl boyunca KPSS hazırlanırken izlediğim yöntemi sizinle paylaşacağım.
 
Öncelikle plan yaptım. Hangi dersleri ne zaman çalışacağım. Nasıl çalışacağım. Plan ve programım ne olacak buna karar verdim. Plan ve programım şöyleydi: hafta sonları derslere giriyordum. Çıkınca eve gidip dinleniyor ardından kursta bana verilen yaprak testleri biriktirmeden günü gününe çözüyordum. (kesinlikle yaprak testleri sonra çözerim diye defterin arasına atmayın).
 
Hafta içi, sabah erkenden kalkıyor saat 7:30 gibi evden çıkıp kursa ders çalışmak için gidiyordum. Tam saat 8’de ders çalışmaya başlıyordum.
 
Konuların nasıl çalışılması gerektiği hususuna gelince, ben bir kitabı elime alıp iki günde bitirmedim. Kendime haftalık ders programı çıkardım. Her gün iki dersten soru konu anlatım çalışıp iki bir dersten soru çözüyordum. Mesela pazartesi günü gelişim, tarih, çalışırken Türkçeden soru çözüyordum. Bu şekilde bir-iki ay zarfında tüm konuları sindire sindire çalışmış oldum. Aksi halde bir kiabı bitirip diğerine geçince aradan belli bir zaman geçince unutmalar başlıyor. Kendinize yaprak test alın. Bir konuyu bitirdikten hemen sonra yaprak testi çözün, atın.
 
Örnek bir ders çalışma programı.
 
Pazartesi sabah: Gelişim, Tarih; öğlenden sonra Türkçe +yaprak test
Salı sabah : Öğrenme, Coğrafya; öğleden sonra Matematik+yaprak test
Çarşamba sabah :Program Geliştirme, Vatandaşlık; öğleden sonra Tarih+yaprak test
Perşembe sabah :Ölçme Değerlendirme, Matematik; öğleden sonra Coğrafya+yaprak test
Cuma sabah :Yöntem Teknik, Türkçe; öğleden sonra Vatadandaşlık+yaprak test
Cumartesi sabah :Rehberlik, Matematik; öğleden sonra Tarih+yaprak test
Pazar sabah :Dinlenme  öğleden sonra Deneme Sınavı
 
Bu şekilde kendinize kpss çalışma programı hazırlayabilirsiniz. Akşamları eve gidince ise o günün genel bir tekrar veya sorularını çözebilirsiniz. İleriki zamanlarda her akşama ya da iki akşamda bir deneme çözebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder