5 Ağustos 2011 Cuma

Öğretmen Atamalarında En Çok İhtiyaç Bulunan 20 Alan


Milli Eğitim Bakanı Ömer DİNÇER En çok öğretmen ihtiyacı bulunan ilk 20 alanı açıkladı.Bakan Dinçer'e göre en çok öğretmen ihtiyacı bulunan alan Rehber Öğretmenlik.İşte en çok öğretmen ihtiyacı bulunan ilk 20 alan;
1-Rehber Öğretmen, 
2-Okul Öncesi Öğretmenliği, 
3-Beden Eğitimi, 4-İngilizce, 
5-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 
6-Sınıf Öğretmenliği, 
7-Teknoloji ve Tasarım, 
8-Türk Dili ve Edebiyatı 
9-Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği, 
10-Müzik, 
11- Matematik, 
12- Fen ve Teknoloji, 
13- Görsel Sanatlar/Resim, 
14- İlköğretim Matematik Öğretmenliği, 
15- Sosyal Bilgiler, 
16- Türkçe, 
17- Coğrafya, 
18- Bilişim Teknolojileri, 
19- İHL Meslek Dersleri  ,
20- Tarihtir.

Bakan Dinçer'den Öğrencilere:
Meslek seçerken iyi düşünün; ilgi, istek ve yetenekleriniz doğrultusunda tercih yapın.
2010 yılında uygulamaya konulan geçiş sistemi ile üniversitelerde öğrenim görmek isteyen öğrenciler iki aşamalı sınavdan geçmeye başlamışlardır. ÖSYS olarak adlandırılan yeni sistemin ilk aşaması olan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 27 Mart 2011 tarihinde, Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ise 18-19 ve 25-26 Haziran 2011 tarihlerinde gerçekleştirilmiş olup LYS sonuçları 21.07.2011 tarihinde açıklanmıştır.
Bu yoğun süreci çalışarak ve amaçlarını gerçekleştirmek için gayret sarf ederek geçiren bütün öğrencilerimizi tebrik ediyorum. Bu sınav sonuçlarına göre başarılı olan öğrencilerimizi, okullarını, öğretmenlerini ve ailelerini kutluyorum.
Sınav sonuçlarına göre iyi sonuçlar alan öğrencilerimizin yanında elinden gelen her türlü gayreti göstermelerine rağmen, beklediği sonucu alamayan öğrencilerimizin de ümitlerini kaybetmemelerini diliyorum. Bu sınavın hayatın sonu olmadığını, eğitimin mekânla ve yaşla sınırlı olmaksızın hayat boyu devam eden bir süreç olduğunu bilmelerini istiyorum.
Son yıllarda yapılan çalışmalarla üniversitelerimizin kontenjanlarında önemli oranda artışlar yapılmış olup, tüm alanlarda 2011 yılında 759.638 öğrenciye üniversiteli olabilme imkânı sağlanmıştır.
Öğrenci ve velilerimizin sınav sonuçlarını bu yönüyle de değerlendirmelerinde yarar vardır. Kaldı ki üniversitelerimize bir yerleştirmenin ardından boş kontenjanlar için ek bir yerleştirme daha yapılacaktır. Temennimiz öğrencilerimizin istediği bölümde okuyabilmeleridir.
Tercihler bir mesleğin seçilmesi anlamına gelmektedir. Meslek ise hayat boyu sürdürülecek faaliyetlerin önemli bir bütününün seçilmesi anlamını taşımaktadır. Bu anlamda iyi düşünülmeli ve buna göre karar verilmelidir.
Öğrencilerimizin; bu tercih sürecinde ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda elde ettikleri puanları boş ve ihtiyaç yoğunluğunun olduğu alanlardan en uygun yükseköğretim programlarını tercih edeceklerine inanıyorum.
En çok öğretmen ihtiyacı bulunan alan Rehber Öğretmenlik.
Bilindiği gibi, Milli Eğitim Bakanlığı öğrenciler, veliler, öğretmenler ve diğer bakanlık çalışanlarıyla birlikte ülkemizin tamamını kucaklayan büyük ve köklü bir kurum olma ayrıcalığına sahiptir. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında;
625.612'si kadrolu, 7.960'ı sözleşmeli olmak üzere toplam 633.572 öğretmen görev yapmaktadır. Ayrıca, 69.561 eğitim kurumu yöneticisi ile birlikte bu sayı toplamda 703.133'e ulaşmaktadır.
Okul öncesi kurumlarında (Okul Öncesi Öğretmenliği alanında) 36.549, ilköğretim kurumlarında 403.683, orta öğretim kurumlarında 186.814, yaygın eğitim kurumlarında 6.526 öğretmen görev yapmaktadır. Bakanlığımız örgün eğitimde resmî ve özel eğitim kurumlarında 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında 16.845.528 öğrenci öğrenim görmektedir.
Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında toplam 145 alanda görev yapan öğretmenimiz mevcuttur. En fazla öğretmeni bulunan alan 209.493 öğretmen ile Sınıf Öğretmenliğidir. En çok öğretmen ihtiyacı bulunan alan Rehber Öğretmen alanıdır.
Öğretmenlik mesleğine gönül veren öğrencilerimizin, tercihlerini yapmadan önce, Bakanlığımızın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları, mesleklerini icra edebilme fırsatı yakalamaları açısından faydalı olacaktır.
En çok öğretmen ihtiyacı bulunan ilk 20 alan; 1-Rehber Öğretmen, 2-Okul Öncesi Öğretmenliği, 3-Beden Eğitimi, 4-İngilizce, 5-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 6-Sınıf Öğretmenliği, 7-Teknoloji ve Tasarım, 8-Türk Dili ve Edebiyatı 9-Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği, 10-Müzik, 11- Matematik, 12- Fen ve Teknoloji, 13- Görsel Sanatlar/Resim, 14- İlköğretim Matematik Öğretmenliği, 15- Sosyal Bilgiler, 16- Türkçe, 17- Coğrafya, 18- Bilişim Teknolojileri, 19- İHL Meslek Dersleri ve 20- Tarihtir.
Mevcut öğretmen ihtiyacı ve nüfus artışına paralel olarak yapılan planlamalarda öğretmen istihdam projeksiyonları, önümüzdeki yıllarda yukarıda sayılan branşlar dışındaki alanlarda norm fazlalığı olabileceğini göstermektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder